Jun 19, 2012

mendidik vs bandel


terbaca status sorang adik lelaki indo ni,,

Wanita zaman skrg sangat bebas,. Sampai2 berkata kotor di depan umum..bahkan lebih kasar dari pada pria.. Apakah kebebasan perempuan sekarang ini juga termasuk emansipasi wanita.. Sungguh memalukan.

di manakah maruah mu wahai gadis2/wanita muslim?malu lak baca,,teringat ibu sangat pantang anak2 perempuan dia sebut ko,aku,dan mencarut walaupun kadang-kadang terrrrrlepas jugak hihihi~muhasabah diri balik....susahnya nak cari wanita dan lelaki yang menjaga adab pada akhir zaman ni....setiap zaman dugaan membesarkan anak bertambah....ibu yang asyik bebel kat anak pun dapat anak2 yang tak 100% baik...apa lagi kalau tak bebel....ya Allah kurniakanlah mrym dan sahabat2 mrym dan semua orang di sekeliling mrym anak2 yang mendengar kata dan tak bandel....(hakikatnya bandel tu cabaran=jika berjaya maka bahagia tetapi kebanyakan anak akan melalui fasa membenci parents dulu sebelum dia benar2 dewasa)....

(syok lak edit gambar ni ^^)

"mrym,,nanti mrym ada anak sendiri tau la mrym susahnya nak besarkan anak..sepanjang tempoh tu mrym akan banyak menangis..ingat ibu seronok sangat ke marah anak2 ni?ibu lebih rela jadi macam mak2 orang lain duk diam je lantak la anak2 nak jadi apa2 pun tapi ibu tau ibu nak anak2 ibu sama2 masuk syurga dengan ibu..." 

dan pasti,,,seorang ibu tu bila dah marah akan disusuli air mata memikirkan nasib anak2 nya kelak....

ibu.....i love u n miss u sooooo muchhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: