Apr 13, 2013

budi dibalas baldi?

kalau baldi berisi emas xpe jugak...ni habuk pon tarak....
2 keadaan yang membuatku kesal...

keadaan 1
ditengah jalan,,tolong jang berdiri tengah2 jalan..kalau boleh percepatkan langkah...asalkan tak duduk kat tengah jalan..
ada pulak 2 orang perempuan pangkat makcik pakai ketat dengan high heels duk menggedik tengah jalan sambil mengucap  "ya Allah" pada hal kereta tu da bagi isyarat suh jalan...jalan jela cepat sikit tak leh ke?....

keadaan 2
lalu depan pakcik tukang anta barang ditegur "assalamualaikum",,,rimas la boleh tak korang tundukkan pandangan?....tak malu ke?.... "ehhh dik jangan jalan laju2 nnt jatuh",,so???(monolog),,,

saya bukan dari golongan kaya,,,bukan juga dalam golongan miskin....dengan kejadian laptop ku rosak sepenuhnya di saat aku sangat sangat memerlukannya, kini ku tau siapa kawan dan sebaliknya....kalau boleh bila dah berkawan tu nak syg kat mereka...xnak tengok mereka susah..apa lagi kalo yang salu dapat dugaan,,,aku akan pastikan untuk bersama dengan nya...at least untuk memujuk walaupun aku bukanlah seorang yg pandai memujuk dan kaku melihat org menangis....tapi di saat aku dilanda ujian, tiada sesiapa disitu....kecuali keluarga ku....memberi support dan cadangan utk atasi masalah itu.....akhirnya aku tekad.....membeli laptop baru....laptop paling murah yg boleh ku temukan.....dengan harga rm950 maka dapat la laptop asus.....pada hal dulu ibu dah cakap,,,,mrym,,laptop lenovo ni (laptop ke3 yg dibeli) adalah laptop terakhir..jangan rosak2 dah....apa kn daya....laptop tu tetap buat perangai....mungkin tanganku terlalu panas...lenovo harga rm2100,,akhirnya aku membeli yang harga 1/2 dari harga laptop lenovo..."maryam beli la laptop lain kalau desperate sgt nnt ibu byr balik"...

mrym dah byk sgt menyusahkan ibu abah,.apa2 keperluan ibu akan cuba cukupkan....kalau mrym xkenang budi mmg celaka la mrym..mrym xbg tau ibu lagi ttg laptop baru ni....sebab mrym xnak ibu habiskan duit ibu....walaupun duit simpanan ni hasil dari ibu yang menyimpan suatu waktu dahulu ...ibu kena simpan utk masa tua juga....ibu...i'm so deeply in love with you....maafkan mrym sepanjang jadi anak ibu yang banyak bagi masalah kat ibu....ya Allah,,panjangkan lah usia ibu bapaku...sihatkan lah mereka sehingga aku sempat membalas budi mereka .....


p/s: macam mana la nak pertanggungjawabkan laptop ni kat akhirat besok....pembaziran yang melampau...kenapa la korg kena rosak di tangan mrym???????????tangan org lain pakai 1laptop je sepanjang kuliah...tangan ni sampai 4??????????cukup la...

p/s : aku mengungkit?itu atas cadangan abang ku...terima kasih atas cadangan tu...mengungkit kebaikan....utk meraih simpati??bukan caraku....tp utk melihat jenis apakah kwn kite ini...bila susah datang merayu....bila senang dilupakan.....kalau dalam islam xpernah wujud tentang memutuskan persaudaraan/xtego lebih dari 3hari, pasti sudah ku lakukan...just need to keep distance....Allah nak ajar mrym sesuatu.....buat baik berpada2.....belajar sebut NO...jgn cepat kesian....saya harap selepas ni akan jumpa kawan2 yang sayang saya kerana Allah.....

No comments: