Apr 20, 2013

sabar sabar sabar sabar...

apabila kecantikan itu di ukur oleh paras rupa yang cantik dan body yang tiptop macam hour glass maka manusia itu telah diperbodohkan oleh mata masing2....kecuali mereka yang menghitung akhlak didalamnya....

dari kecik orang selalu cakap,,,
ehh cantik la dia tu...awak rasa dia cantik tak?

saya pernah dikenal sebagai seorang yang tak cantik sewaktu darjah 2 (atau mungkin sampai sekarang),,genap setahun setelah pulang dari england....tiada yang nak kawan dengan saya.....disisihkan...time rehat sorang2.....tambah2 lagi diejek budak england xreti mengaji....saya tau saya tak sekolah agama....dikalangan kawan2 pula...mereka membeza2kan ant group yg cantik dan yang tak cantik....dari sini saya boleh menilai....kecantikan itu tak kan ke mana kalau tiada akhlak.....dan jwpn saya setiap kali org bertanya tentang kecantikan seseorg, saya akan menjawab,,,biarlah saya kenal dengan dia dahulu baru saya bagi tau awak dia cantik ke tak.....

manusia mudah judge kecantikan seseorang itu..

asal gemuk hodoh,
asal hitam hodoh,
asal  slim cantik
asal putih cantik,
asal gemuk x bahagia
asal hitam x bahagia
asal slim bahagia
asal putih bahagia

apakah  hina sekali manusia ni suka2 men-judge sampai macam tu sekali?

utk mereka yang berpengetahuan cetek,,,ramai je manusia yang cacat anggota tubuhnya dan bernikah boleh hidup lagi bahagia dari miss universe...sebab apa?sebab psgn nya menerima apa adanya....sejalan waktu mereka masing2 dapat menilai kecantikan pasangannya masing2 yang semakin mekar dari hari ke hari....

untung manusia yang sakitkan hati mrym...senang2 mrym maafkan korang kn....wpon hati ni pedih...sampai hati betul....tp kalau xmaafkan tmbah pedih....macam ni la kot perasaan Allah bila mrym buat dosa dan taubat dan buat lagi dan taubat berulang2....hamba mcm ni mcm mana la nk masuk syurga...cium jauh sekali....ahhh hari ni bikin ku emosi terus ='( semoga Allah sentiasa memaafkan kesalahan2 ku....

p/s : cantik itu subjektif....jgn lah terlalu objektif sangat dalam menilai kecantikan seseorg kelak memakan diri....tak semua yg indah itu akan berkekalan dan tak semua yg jelek itu akan terus tenggelam...

pp/s : sebelum maafkan seseorg eloklah tegur perbuatannya terlebih dahulu dan sama2 memaafkan setelah itu....

ppp/s: betul la kata ibu,,,mrym sekali marah orang tengok pon takot...aku mgkin kelihatan seperti seseorg yg happy,ketawa tapi sekali  marah, ngeri kot...muka comel jd cam gorilla eh?>.<  tegas tetap kena bertegas,,,,marah bertempat,,ada sebabnya,,,.

pppp/s : tula semua org suh kuruskan badan xnak dengar,,,bukan xnak kurus tp susah nak turun tau!!!!!!!!!!!!!!!ingat buang lemak bdn cm buang lemak ayam apa >.<  mrym pun xnak jadi camni ... kalau ari tu mrym xdihadapkan dengan macam2 masalah setahun lalu mrym xjadi camni laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...........orang lain apa tau.......tau komen je.....cili mulut baru tau...



I.M.A.N mesti terpatri dalam hati dan perbuatan...

No comments: